Mitt liv i ord

Alla inlägg under april 2012

Av Isabella Gonzalez - 30 april 2012 13:17

Hej!:)


Här inne har man varit sjukt seg ja.

Har varit iväg till bland annat Berlin med min klass. Hände väldigt mycket där, men den allra bästa upplevelsen var att få träffa ZACK EFRON.:) Svävade på rosa moln. Han var på Postdamer Platz för biopremiären av The Lucky One.:) och ja, han rörde min hand.;) Haha.

Sen fick vi besöka Ka De We, förmodligen den dyraste affär jag någonsin besökt. Men lyckades köpa en väska för ett mänskligt pris ändå! 


Nu är det långhelg med gubben min!:) Han var snäll och hämtade mig i Fredags, sen kväll, när jag kom hem ifrån Tyskland, sen i Lördags var vi på varsitt håll, och igår kom han tillbaka, så nu blir det mys på hög nivå!

Igår shoppade vi på Cubus på Väla, och sedan åkte vi hem till hans föräldrar på födelsedagsmiddag för hans mamma.:)

Idag ska vi åka till en affär med min lillebror. Jag ska ha fotbollskläder och ska även kolla efter ett par billiga fotbollsskor till lillebror! Sedan blir han lämnad hos farmor och då ska jag & Markus (killen min) göra en roadtrip i Skåne!:) Det är så härligt väder ute! Sitter i en gul tunika jag köpte på Cubus igår, och har värsta sommarkänslorna.


Nu ska jag & lillebror lyssna på musik och dansa lite, medans Markus duschar! 


Hejdå.:)


Av Isabella Gonzalez - 19 april 2012 17:43

Hejsan!


Ännu en dag hemma från skolan och sjuk. Men jag känner absolut att jag börjar bli frisk! Pratade med min lärare idag och jag ska bara vila nu, och sen ta nya tag på måndag.:)

Men börjar bli sjukt rastlös, fast jag är hos min pojkvän. Känner att jag vill komma igång med vardagen... haha säger jag som snart ska ha sommarlov i 10 veckor och inte fått napp på ett enda j*vla sommarjobb! Jag får steka på stranden varje dag eller försöka hitta på andra saker.;)

Men det är väl kanske lite annorlunda, nu kan jag inte direkt gå ut för mycket och jag orkar knappast hålla igång.:o


Fick provsvaren från Biopsin och ultraljudsundersökningen på min Lymfkörtel idag! Den är godartad och jag behöver inte oroa mig, och alla undersökningar är nerlagda nu!! Åh vad skönt!! Det har verkligen varit plågsamma sex månader med undersökningar av den här förbannade lymfkörtel, som suttit på min hals, och oro över testresultaten. Men nu är det över!!  


 

Aaaah, det börjar bli godare och godare med dessa nyttiga frukostar osv!:)

Är riktigt sugen på att börja prova mig fram på olika maträtter och baka nyttigt osv, så kanske blir det lite experminent i helgen?:) Man kan ju faktiskt äta gott och vara nyttig på samma gång!

Vill bara gå ner massor i vikt nu! Jag har bara lyckats gå ner 4 kg på två månader...det är inte okej.

Min gynekolog varnade mig för just detta på grund av min hormonbehandling, så när jag ska träffa honom på rutinkontrollen på måndag ska jag dra upp detta med honom.

Fuck Endometrios!:o

Av Isabella Gonzalez - 18 april 2012 17:47

Jag sitter inne på en familjesajt och läser i olika forum. Där är heta samtal om otrohet, och just detta har jag funderat på väldigt länge.

Alltför ofta ser jag folk som skriver och erkänner sina otrohetsaffärer med män/kvinnor. Dom är gifta, har barn och hela den biten, men ändå fattas någonting. Självklart kan det fattas någonting, men det jag aldrig har förstått är hur man kan välja att vara otrogen framför att lösa dom problem man har?


Du kommer bara skapa ännu fler problem med otrohet, än vad du hade tidigare.


Jag funderar och funderar på hur man kan leva med detta? Hur man kan göra det utan dåligt samvete? Hur funkar det egentligen i en otrogen människas huvud?


Jag blir riktigt rädd faktiskt. Funderar på om man själv blir den frun i framtiden där mannen är otrogen och hela ens familjeliv rasar? Det är ju faktiskt inte omöjligt. Folk värdesätter inte förhållande på samma sätt längre, och dom har lägre gränser idag. Det är "lättare" för vissa att göra sådana här saker och vara tillfredsställd för stunden än att ta tag i dom verkligen problemen.

För man är väl inte otrogen bara för att man en dag får för sig att vara det? Utan minsta anledning?


Hade varit intressant att höra Eran åsikter.

Och var går gränsen för otrohet för Er?:)

Av Isabella Gonzalez - 18 april 2012 17:06

Hej allihopa.:)


Idag känner jag att jag börjar bli en aning bättre i halsen. Jag hoppas verkligen jag är helt frisk på Tisdag! Jag åker nämligen till Berlin då, plus att jag börjar på fotboll. :) Det blir en hektisk dag med skola, packa det sista, iväg på fotbollsträningen, hem och duscha sen gå igenom packningen och tjoff mot Berlin!:) Åker på kvällen då jag o klassen ska sova på båten till Tyskland en natt. 

Bara 6 dagar kvar!:)


Snart kommer Markus hem, och då ska vi bege oss ut och handla. Jag har ännu en gång huvudvärk och ser fram emot att få luft. Har inte varit ute alls idag tyvärr.:/

Lyckades fixa så VC skickar hem läkarintyg som jag sedan kan visa skolan, så dom jävlarna inte kan köra upp detta i ansiktet på mig sen.;)


See ya.  

Av Isabella Gonzalez - 17 april 2012 18:59

Så där ja, nu har jag fixat och donat lite med bloggen!

Jag har drabbats av en fruktansvärd förkylning med luftvägsinfektion, halsfluss och urinvägsinfektion, så den här veckan är jag sjukskriven ifrån skolan. Jag och min käre pojkvän var in på akuten igår för att kolla till min mage, så det slutade med att vi sov hos honom. Så nu är jag i Helsingborg och kommer att stanna här resten av veckan.


Anledningen till att vi skulle kolla till min mage, berodde på att jag tidigare på dagen hade varit iväg till Vårdcentralen, och där hade vi även pratat om mina buksmärtor. Läkaren kände på magen och sa att det kunde bero på njurarna....Sen då?! Nej inget. När jag frågade om vad jag skulle göra nu, fick jag bara till svar "Du får väl åka in till akuten då, det är måndag och vi har inte tid!". Vadå tappar hakan? Jag med mitt super underbara humör tänkte; ja och snart har ni all tid i världen för att inga patienter vill vara kvar hos er, idioter!


Tycker det är rent ut sagt förjävligt hur sjukvården fungerar idag. Nu ska jag absolut inte dra alla över en kam, och så heller. För vissa kommuner har säkert toppen vårdcentraler och så vidare. Men sådana här beteenden får inte förekomma alltså. Tyvärr är detta inte första gången jag råkar ut för dåliga läkare. Genom min sjukdomshistoria har jag fått vara med om mycket elände kan jag tala om, och mycket orättvisa. Fy tusan säger jag bara.

Så nu kan jag lova er, att jag är fruktansvärt trött på att bli illa behandlad.


Fick ingen vidare respons på akuten heller, så nu har jag lagt ner det. Det enda jag fick veta var att jag i alla fall inte har njursten. Får väl lita på det då, fast jag vet att det knappast är det enda fel på njuren man kan ha. Sen bad dom mig avvakta med min antibiotika och kontakta vårdcentralen om tre dygn om det inte blir bättre. Haha, det kan ni glömma. Nästa gång jag är hos någon läkare är hos min Gynekolog på Måndag!

Den bästa inom sjukvården jag mött förresten.


Jisses, på måndag. Nu blev jag nervös, haha. Hatar dessa kontroller, alltid rädd att dom hittar ännu fler fel på mig. Sist var jag full av inflammationer på högra äggstocken, vätskeansamling och skit. Har dessutom upptäckt att min "älskade" Provera (hormonbehandlingen) troligtvis inte fungerar alls!

Är beredd på att han plockar bort den, då det gått 6 månader. Man ska ha den minst sex månader och max ett år, och med detta resultatet känns det ju knappast lönt att fortsätta. Inte bra att äventyra min fertilitet heller!


Nog om detta.

Nu kommer snart killen min hem, och då blir det middag och mys framför tvn!:)

Av Isabella Gonzalez - 17 april 2012 17:43

Hej!:)

Ja, i den här bloggen kommer du hitta väldigt mycket.

Först och främst kommer bloggen förstås handla om Hälsa. Hur är det att leva med Endometrios? Hur är det att vara Bipolär? Vägen till att gå ned 40 kg, mat & träning osv!:)

Lyckligtvis är jag 1,80 och fettet är utspritt lite här och där. ;) Mage, lår, rumpa, bröst är dom drabbade! Hehe. Men nu vill jag inte längre ha ångest varje gång jag står naken framför spegeln. Jag vill se mig själv som fin och sexig! Men jag vill också kunna bli gravid lättare och inte behöva riskera mitt hjärta och mycket mer för att få bli mamma. Och så vill jag vara allmänt sund helt enkelt. :)

Trots mitt dåliga självförtroende träffade jag killen med stort K. Han har famnen jag kan luta mig mot när jag behöver det, han finns alltid till hands och stöttar mig. Låter mig aldrig falla och ger mig många glädjestunder här i livet. Han kom in i mitt liv i samband med min Endometrios, och att han stannat kvar trots allt han sett från början, så tidigt, är jag oehört tacksam för! Min skatt!:)

Jag har ett missfall bakom mig, endast 17 år när jag blev gravid och jag förlorade Pyret några dagar efter min 18årsdag. Idag skulle Pyret vara 1 år och 4 månader.  

Ni kanske undrar Endometrios och Bipolär är för något?

Kortfattat är Endometrios en kronisk sjukdom som sitter i äggstockar, äggledare, livmoder osv! Det är den tredje vanligaste kvinnosjukdomen i Sverige. Kan ni tänka er? Jag fick diagnosen som arton åring, men jag hade bara tur. Allt för många kvinnor har hunnit bli sterila och fått veta detta 10 år försent! Suck....En så vanlig sjukdom, men ändå alldeles för få som talar om den.

Det grymmaste med sjukdomen är att man kan bli Steril. Det är det jag strävar efter att inte bli. Med hjälp av min gynekolog och behandlingar ska jag fan bli mamma en dag!  

Så här kommer jag då, och kommer skriva ur min synvinkel hur det är att leva med Endometrios, denna grymma hemska sjukdom. Jag hoppas att den en dag blir mer uppmärksammad!

Jag har Bipolär Syndrom typ 2 också. En psykisk sjukdom som helt enkelt handlar om att jag inte har något mitt i mellan. Antingen är jag uppåt, överaktiv, gör saker jag egentligen inte skulle gjort i normala fall, jag sover inte och har inget behov av det heller och kan uppfattas som lite "på" och lite "jobbig". Eller också flyger jag rakt ner i botten och blir deprimerad. Lusten till allt försvinner, och jag orkar ingenting. Plötsligt har jag ett jätte stort behov av att sova men utan att bli pigg. Sötsuget och matintaget blir mycket större och livslusten försvinner.

Min väg till en snyggare kropp och ett sundare liv kommer bli ännu jobbigare med begäret av sötsug och matintaget som ökar kraftigt vid dessa depressioner.

Men nog fan att jag ska bli friskare!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej & välkomna! Ni har just hamnat i bloggen om min resa till ett friskt liv. Att må bra trots mina sjukdomar Endometrios & Bipolär Sjukdom, & att gå ner 40 kg. Samt mycket mer än så!:)

Omröstning

Borde abortgränsen i Sverige sänkas?! Fram till vecka 22 får man - med särskilt tillstånd efter v 18 - göra abort i Sverige.
 Ja, absolut!
 Nja, jag vet inte.
 Nej, varför skulle den?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Jag längtar till....

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna Gärna Ett Spår. :)


Ovido - Quiz & Flashcards