Mitt liv i ord

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Isabella Gonzalez - 3 maj 2012 23:49

Min klasskompis gick kortfattat på mig och kallade mig saker på lektion idag, och började väl lugnt ställa han mot väggen sen bara sprack det. Jag kan Inte hantera min ilska just nu, och blev så arg när han bara fortsatte. Min lärare ser och hör allt som händer, och även vad han sa, men det var bara mig det var fel på. Det var jag som var bråkig, som kunde dra därifrån och skulle vara tyst.

När det blev lugnt,drog han igång igen, och återigen var det mitt fel. Herregud, vad e det för fel på vissa lärare?!

Så många gånger vi pratat om att sådana situationer ska undvikas, iaf att läraren ifråga ska hantera situationen annorlunda! Vem som helst skulle kunna bli arg i den här situationen, men när jag blir arg blir jag det tio gånger mer än andra. Just nu. Mina mediciner håller fortfarande på att försöka stabilisera mig, och det sista på denna jord jag borde ha då är bråk och elände. Läkaren har sagt klart och tydligt att lugn och ro är det jag behöver. Omgivningen måste hjälpa till.

En fågel viskade i mitt öra senare på dagen att denne lärare hade gått och berättat om detta bråk för alla andra lärare sen!!

Nya samtalsämnet på skolan!:)


Alltid är det jag som framstår som den dåliga inför andra lärare, förutom en! Han ser mig inte snacket. Men jag hade behövt detta från alla mina lärare. Det är så jäkla svårt när ingen förstår. Det gör Ont i mig av ilskan och när jag blir upprörd får jag enorma smärtor i magen, och precis det hände idag. Jag skakade av ilska, det svartna för ögonen och jag blev yr ett tag och var skogstokig. Blev alltså yr av ilskan. Att jag fortfarande inte sagt fulare ord än jag gjort är jag förvånad över! Sen sa det bara PANG, sen exploderade smärtan i magen! Nu ikväll har den varit jätte öm och såhär e det jämt när jag blir upprörd, ledsen, arg eller så. Min mage är den känsligaste kroppsdel jag har....


Till och med om jag inte kan gå i skolan för att min bipolaritet tar över, och jag är sjukt deprimerad, så går det ju inte att ärligt säga detta. För då får man höra "Äh, kom hit så blir det bättre.".... "Nämen du kan ju inte vara hemma för det." osv osv! Det är också en sjukdom så det kan jag visste. Idioter.

Hur får man förståelse från skolan??

Dom håller i min framtid, och om dom inte förstår mig, hur fan ska det då gå?

Av Isabella Gonzalez - 3 maj 2012 23:37

Igår hade jag & min skola fotbollsturnering mot några andra i lilla hölan Hasslarp! Jag var heltaggad till detta, jag menar. Jag Älskar Fotboll!!:) Åkte dit med dom andra och min lillebror. Precis innan fotbollen började så kom även min söta Markus och tittade! Under träningen fick min lillebror vara med, så glad han var. Endast 11 år.:) Hmm och där upptäckte vi en dold talang! Ungen var så jävla bra, herregud alltså. Kändes helt sjukt! Han sköt bra och hårt, dribbla perfekt och tålde att man tog i. Ingen gräns fanns hos honom, han bara körde sitt race!:) Så allt slutade med att han var med oss och spelade. :D Haha. Och att han gjorde mål minsann, och var helvild! Älskade bror.


På tisdag börjar jag spela fotboll ute i Skälderviken, en av mina skolkamrater hade tipsat mig när hon såg mitt stora intresse för fotbollen. Så när hon såg min bror igår så frågade hon om han var intresserad av att börja i nybörjar gruppen på tisdag.. Han sken upp som en sol! 150 kr/termin.. SJÄLVKLART! :) Så på Tisdag blir det en timme träning för först honom, sen mig. Oj oj oj vad vi kommer sova gott.;)

Ja då delar syskonen på ett intresse haha. Men det känns bra.. Då kan jag få tid med min bror ensam, utan att någon stör. Finns ju en ingift knatte hemma också, och ibland kan det vara vääääldigt påfrestande av särskilda anledningar.


Har redan fått veta att dom på min träning ska utse vilka som får lov att spela match i Malmö och någon annanstans med.. Haha jag SKA spela dom matcherna, jag SKA visa vad jag går för.;)

Hoppas lillebror också får vara med om sånt.:)

Av Isabella Gonzalez - 3 maj 2012 23:31

Hej & hå.


Är väl inte den bästa på att uppdatera just nu, men det får det bli ändring på!

Senaste nytt angående min Endometrios är tyvärr att Proveran avslutas nu, för att ersättas av en annan hormonbehandling. Bäst som fan att den är bra, för fan vad dyr den är! Usch! Sen inväntas operation snart.. Japp, visste att den dagen skulle komma snart, men inser nu att det inte dröjer länge nu. Får ont i magen av nervositet bara vid tanken på detta... Någonstans trodde jag faktiskt att ett mirakel skulle ske och jag skulle slippa detta. Men icke då, så klart. Förbereder mig mentalt på detta nu.:/


Angående min Bipolär Sjukdom så är jag bara så trött på mina mediciner. Om den inte kan få mig att inte vara så ilsken, så varför stoppa i sig massa mediciner?! Känns som sockerpiller just nu, men jag får höra gång på gång "tålamod, tålamod, tålamod!". Haha, säger den som slipper leva med sjukdomen och eländet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej & välkomna! Ni har just hamnat i bloggen om min resa till ett friskt liv. Att må bra trots mina sjukdomar Endometrios & Bipolär Sjukdom, & att gå ner 40 kg. Samt mycket mer än så!:)

Omröstning

Borde abortgränsen i Sverige sänkas?! Fram till vecka 22 får man - med särskilt tillstånd efter v 18 - göra abort i Sverige.
 Ja, absolut!
 Nja, jag vet inte.
 Nej, varför skulle den?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Jag längtar till....

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna Gärna Ett Spår. :)


Skapa flashcards